לעץ תפקיד נכבד בחיינו, מאז ומתמיד השתמשו בו להכנת רהיטים ,כלי אוכל,  כלי רכב, כלי נשק, מכונות,מבנים ובתים,, ואף השתמשו בעץ כמקור אנרגיה.. העץ משדר חמימות במגע ובמראהו המעניין והנפלא מחזיר אותנו אל המקורות , אל הטבע.. מאד נעים לבני אדם להיות בקרבתו לחוש אותו…

בני האדם גילפו בו, ופיסלו עבודות אמנות. וכמובן בנו מהעץ את הרהיטים בביתם. אך כיום תעשיית הרהיטים המודרנית מספקת את כל מה שהאדם צריך מבחינה זו. הרהיטים בנויים כהלכה, מחיריהם זולים ושווים לכל נפש. ואנשים מעדיפים שלא לעסוק במלאכת כפיים זו.

אך – הרצון לבנות את הרהיטים בעבודת יד  חבוי אי שם בליבותיהם של רבים מאד..הם אלה  החולמים לעסוק במלאכת העץ ומשתוקקים לבנות וליצור את הרהיט שבו הם חפצים.. ליצור את הרהיט ולהנות מכל רגע שבתהליך היצירה בסדנא שבה מריחים את ריח העץ בכל מקום.   אבל מעטים מאפשרים לעצמם לעשות זאת ,, מעטים הם אלה המאפשרים לעצמם להגשים את החלום דרך לימודי נגרות או אפילו ליצור את הפנטזיה שלהם בעץ באופן עצמאי. רבים מתוך החולמים האלה דוחקים הצידה את החלום מסיבות שונות – אין זמן, אין מקום, אין כילים, אין משאבים.,, ויש כאלה החוששים שמה אין להם את הניסיון אפילו שיש להם את הרצון.. וכאן אני מעודד וממליץ להתגבר על הקשיים הקטנים הללו, ולהעיז להגשים את החלום.

חשוב מאד להבין שההצלחה בנגרות מתחילה בצעד המעשי הראשון המהוסס וחסר הנסיון ומשם לצעד  השני העשירי והלאה..וזאת בשילוב עם יידע תיאורטי ,כמו לימוד תכונותיו השונות של העץ כאשר כל לוח וכל וקורה שונים זה מזה בכווני הסיבים בעיניים ובעובי..בלימודי נגרות מסודרים תוכלו לקבל את הידע הזה באופן תיאורטי וגם כמובן באופן מעשי, כמו למשל הדרך שבה מחזיקים כילים בכדי ליצור את מידת הלחץ הנכונה לאפקט הנכון ובהתאמה לסוג העץ מבנהו ותכונותיו,, עם אפשרות להתאמן על שאריות עץ לא שימושיות. רכישת המיומנות באה עם ההתנסות בשילוב עם ידע מקצועי והדרכה אישית של נגר מנוסה המלווה את התלמיד מעודד, מלמד לפתור בעיות, ומראה אפשרויות חדשות מבחינה רעיונית  עיצובית וגם מעשית. בלימודי נגרות  מסודרים יש את הקשר האנושי סיעור המוחות החברתי בתוך מין מסיבה יצירתית של יצירה בעץ.

וכמובן – כל אדם והיכולות שלו , יש כאלה אשר מהתחלה יצליחו מאד בעבודתם  אשר תהיה עשויה טוב ובעלת  גימור מרשים. ויש כאלה שלאחר התנסות ועוד התנסות יגיעו גם הם לתוצאות מרשימות.

ולאמיצים מתוך החולמים לגעת בעץ .. בואו נסו לעשות זאת באופן עצמאי אם אין באפשרותכם לעשות זאת דרך לימודי נגרות מסודרים. ארגנו לעצמכם מקום , פינה קטנה , פינת עבודה. כאשר תבנו בעצמכם את פריטי הריהוט הדרושים לכם,  והתחילו לממש את החלום שלכם! ואם תרצו אין זו אגדה!  ארגנו לעצמיכם אמצעים פשוטים  אשר דרכם תגיעו לתוצאות טובות מהירות ומקצועיות בעבודה קלה ונעימה. תוכלו להשיג את היידע התיאורטי דרך ספרות מקצועית  שיש ממנה המון, ואת הידע המעשי תוך כדי התנסות אמיצה.

ועכשיו כמה טיפים וידע כללי לחובבי הנגרות

כילים–  את כלי העבודה הידניים המסורתיים אפשר לקנות במחירים שווי נפש לכל אדם ובוא נתחיל בפטיש מסור ובמקצוע.  גם את כלי העבודה החשמליים הבנויים במיוחד לעבודה ביתית ניתן לרכוש במחירים טובים והם עושים את העבודה קלה ונעימה עם תוצאות נפלאות..לא חייבים לקנות את כל הכלים בבת אחת!   אפשר להתחיל  בשני כילים  ולהוסיף מידי פעם לפי הצורך כך שההוצאה אינה מורגשת.

עץ–  את סוגי העץ השונים אפשר לקנות במחסני עצים המצויים בכל מקום בארץ, וגם את כל הסוגים והמינים, כמו למשל, לוחות עץ מתועש כגון עץ לבוד, סיבית, שבבית, או עצים מלאים כמו אורן אלון ועוד עצים משבחים ויקרים יותר.  במחסני עצים מסויימים יש את האפשרות לבקש את פלטות העץ חתוכות במידות  הרצויות. בנוסף ניתן לקבל שירותי נוספים שונים כמו ניסור , החלקה, חריטה ועוד , וזאת במחירים  זולים יחסית.

צבעים – כיום יש כל כך הרבה סוגים של צבעים, על בססי מים ועל בסיס שמן,, צבעים מעולים המתייבשים במהירות לאיכות גבוהה , ובכל חנות טובה אפשר להתייעץ ולקבל את המיידע ולראות דוגמאות.

ציפויים– ניתן להזמין לוחות עם ציפויי פורמייקה ופורניר, ועוד לוחות עץ עם חיפויים מיוחדים, כאשר כל אלה מקלים אל עבודת הגימור.

דבקים וחומרים – בכל חנות תמצאו סוגים רבים של דבקים ,יעילים מאד הפועלים במהירות, ותוכלו לקבל את ההמלצות הדרושות.